WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Tuesday, July 1, 2014

Ramadan yang Hadir 2014

Assalamualaikum

Jumpa lagi Ramadan. MakLady gembira sebab sejak hari pertama puasa, 29 Jun bersamaan hari Ahad lalu, anak beranak dapat berbuka puasa dan bersolat bersama. Dikira amalan lazim setiap tiba Ramadan.

Alhamdulillah. Pada bulan puasa ini, lebih ceria menjalani ibadah puasa kerana sedikit sebanyak membawa kesyukuran atas limpah kurnia rezeki sepanjang tahun.

Tambah pula, MakLady telah pun melaksanakan zakat fitrah pagi tadi. Mungkin Awal tapi rasa lega... Tertunai tuntutan di bulan mulia ni. Hanya Allah sahaja mengetahui bila melafazkan niat di depan Amil.
Alhamdulillah diberi rahmatNya atas diri Maklady dan keluarga.

Selain solat wajib, solat terawih, tadarus jgn dilupa. Harus kita buat utk tambah pahala di bulan yang mulia ini. Mudah2an dikukuhkan iman kita dan dapat keberkatan Ramadan. InsyaAllah. Aamiinn..

Terlanjur bercakap pasal bulan Ramadan yang jatuh pada Jun/Julai tahun ni, pasti ada diantara kita yang diuji. Ada juga yang pahit, ada juga yang manis. Sejurus itu, segalanya ada Hikmah untuk kita. Bersabar. Terus bersabar.

MakLady akui selama ini terlalu banyak dugaan yg mendatang. Dengan hadir nya Ramadan kali ini sedikit memberi hati yang redha lagi tabah.

Seolah apa juga dugaan yang pahit sebelum ini, kini dilihat sebagai pengubat rohani dan jasmani.
Diharap Ramadan kali ini akan terus HEBAT dari tahun tahun sebelum ini. Aaminnn ;)
Selamat Berpuasa .. Salam Ramadan.

No comments:

Post a Comment

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]