WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Friday, July 25, 2014

MH17 : Diberi Penghormatan LuarBiasa

Setelah rakyat Holland menerima keranda berupa jasad milik mangsa MH17 untuk menjalani proses seterusnya, satu lagi "Penghormatan" telah diberi. Ini adalah penghormatan yang amat bermakna kepada ahli keluarga mangsa MH17, amnya dan Belanda khasnya. Penghormatan luarbiasa ini dapat diklasifikasikan sebagai penghormatan Di Raja. Tak caya? Cuba intai photo dibawah. We Salute You, Netherlanders!!

Setibanya kesemua 40 buah keranda, kenderaan yang membawa mereka bergerak perlahan menyusuri jalanraya di mana rakyat Belanda bersesak-sesak keluar rumah berbaris di sepanjang jalan untuk memberi penghormatan mereka.

Sungguh sedih melihat di kaca tv perarakan dari awal hingga menitis airmata. Terharu dengan penghormatan yang diberi memandangkan, ini merupakan perjalanan terakhir sebelum mangsa dipersiapkan untuk diterbangkan kembali ke negara asal.

MakLady berharap penghormatan seumpama ini dapat diberikan oleh rakyat Malaysia apabila kepulangan saudara2 kita ke pangkuan kaum keluarga untuk disemadikan di tanahair.

*Ramadan hampir meninggalkan kita...Selamat kembali Syawal.*

No comments:

Post a Comment

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]