WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Thursday, March 20, 2014

Mak Lady suka sangat gitarist Cumi 1569 !!

Status tak boleh belah punya.... !! Boleh pulak MakLady ni letak status cam gini, waktu gini? Mungkin ada yang pelik dengan minat MakLady sejak mula terjumpa gitarist dari Singapura ini. 

Jangan pulak ada yang terbeliak bijik mata baca.. Takut pulak ada blogger maupun peminat Cumi ni marah2 kat Mak!! bukan apa, nanti sia sia Mak kena bahan pulak gara2 status suka suka ni....

Sebenarnya -TOLONG .... jangan gossip Mak! Full Stop! ha ha ha

Relax kan diri ~ jangan sangka buruk. Teruskan baca entry ni....

Al kisahnya, masa MakLady tengah BW tadi, MakLady terserempak dengan blog seorang blogger yang amat MakLady kenal. Maksud MakLady, blogger si Mawar (bukan nama sebenar) dah ada blog sejak MakLady mula2 berjinak dengan menulis di blog. MakLady follow blog dia dari dia bujang sampailah mendirikan rumahtangga. Biasa lah kan... waktu mula MakLady berblog, rajin juga lah Blogwalking blog yang MakLady rasa menarik untuk dibaca. Dan salah satu blog adalah milik Mawar.

Lama juga MakLady follow dan akhirnya, Mawar menegur sapa. Dia pun follow MakLady. Walaupun kami tak pernah kenal selain dari dalam blog, tetapi apa yang berlaku sedikit sebanyak dikongsi dalam entry. Paling seronok membaca - tentang percintaan Mawar dengan si dia hingga ke peringkat melangkah ke hari perkahwinan, sampai lah saat berbulan madu, pindah rumah, hidup baru sebagai isteri orang. Pendekkata, bila baca blog Mawar ni seolah kita ada sama dalam kehidupan nya. Setahun juga lah Maklady follow perkembangan Mawar dan keluarga.

Cuma yang mengasingkan MakLady dengan Mawar dan sebahagian bloggers yang rajin singgah ke blog Maklady ketika itu, adalah berpunca dari penutupan blog MakLady. Namun ketika itu, mereka pun ada yang masih berhubung dan masih bertanya khabar di luar. Ada juga yang senyap... Sehingga lah MakLady membuka semula BlogDearLady. MakLady bertemu semula dengan mereka. Akan tetapi, kelibat Mawar kurang dan MakLady dapat melihat yang Mawar kurang aktif berblog waktu itu. Mungkin sibuk dengan anak, suami dan kerjaya.

Bulan bergantu bulan, Tahun pun silih berganti. Melihat kebahgiaan yang terjalin diceritakan dalam blog Mawar cukup memberi satu kebahgiaan juga di hati MakLady. Masa tu, MakLady bukan aktif macam sebelum tu. Mungkin dengan blog dan ID yang baru ada dikalangan rakan bloggers yang dulu2 ni, tidak mengenali pengunjung SILENT mereka ini! Maklady tetap mencuri masa membaca apa yang berlaku pada diri mereka dari masa ke semasa. Tapi oleh kerana blog Mawar dah lama tak update mungkin terlepas pandang.

Sehinggalah semalam bila tergerak hati untuk membaca blog Mawar. Pada mulanya MakLady tak syak apa2 sehinggalah melihat perubahan pada design blog Mawar. Ada gambar anak dan dia di sana. Hmm.. tergerak juga naluri ini berkata.... Mana pergi nya photo sang suami? Selalu nya tak pernah ketinggalan Mawar mengabadikan potret cik abang dalam entri. Sejak mereka menikah, boleh dikatakan dalam sehari tu, pasti ada cerita tentang diri keduanya. Tambah pulak dengan ada nya baby. Pernah membaca entri di masa raya di mana mereka pertama kali beraya dengan memakai sedondon sekeluarga. Bahagia sangat Maklady tengok!

Setelah diterokai blog Mawar - baru lah MakLady dapat tahu akan kedukaan yang melanda Mawar beberapa bulan yang lalu. Mungkin itu sebabnya dia tidak lagi menulis di blog dalam masa yang panjang. Amat terkejut dengan apa yang berlaku. Setelah membaca coretan ringkas Mawar dalam entri entri selepas dia mula aktif semula awal tahun, baru jelas terlukis akan pengalaman yang sukar dilalui.

Tabahkan hati dik. Akak simpati dan berharap dengan takdir yang ALLAH berikan ini, InsyaALLAH adik akan menemui pelangi yang indah...

Jangan berduka. Life goes ON...MakLady percaya Mawar akan terus cekal dan tabah dalam mengharungi kehidupan. Redha dengan keTentuanNya. Apa yang penting, jadikan kedukaan hari ini, satu cabaran untuk kita terus mencari kebahagian untuk hari esok.

So bila MakLady baca kisah Mawar ni, maka teringat lah Maklady lagu favourite Maklady. Tambah teringat bila lagu ini dialunkan oleh gitarist yang amat Maklady minat. Kira suka bakat yang dia ada. Boleh tangkap shahdu tau kalau korang dengar petikan gitar Cumi1596 ni. Tak caya?

Jome kita dgr lagu JANUARY - nyanyian asal Glenn
(actually I juz love the melody AND the lyrics too) agak kena lah dengan situasi Mawar :(( Harap lagu ni memberi ketenangan di jiwa mereka yang 'kehilangan' ... moga terus percaya pada jodoh, ajal dan rezeki hanya dari ALLAH swt.Setiap yang berlaku pasti ada HikmahNya. InsyaALLAH

Sblum tu, Lady nk say "Thanks" to a good guitarist yg  video clip dia ni, Lady paste kat sini.(Sorry la Bro, minta izin popularkan diri Bro kat sini.... ) Frankly, Lady mmg minat org yg pandai main gitar. cuma tak dapat2 pun...:p (ko dah kenapa makLady ooiii...)

Bukan senang tau nk main dgn baik mcm abg Cumi1569 ...Whereva u R my dear, I hope u xkesah sbb MakLady mmg dh tangkap syahdu dgn lagu ni.... tambah bila Bro yg petik gitar .....
Klu korg xcaya, syahdu ke x, cuba la dengar sendiri.....


BERAT BEBAN KU
MENINGGALKAN MU
SEPARUH NAFAS JIWAKU
SINAR

BUKAN SALAHMU
APA DAYAKU
MUNGKIN BENAR CINTA SEJATI
TAK BERPIHAK PADA KITA

KASIHKU
SAMPAI DISINI KISAH KITA
JANGAN TANGISI KEADAANNYA
BUKAN KERNA KITA BERBEDA

DENGAR KANLAH LAGU NI ~ MELODI RINTIHAN HATI INI -
KESAH KITA BERAKHIR DI JANUARI

SELAMAT TINGGAL KISAH SEJATIKU
OO...PERGILAH....OO

No comments:

Post a Comment

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]