WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Tuesday, January 28, 2014

When A meets A = Jodoh Atau Kebetulan ?

Tiap kali bila diperkatakan tentang pertemuan dan Jodoh, kita akan redha dengan ketentuanNya. Sesungguhnya Jodoh Pertemuan ditangan ALLAH swt. Namun apa jua takdir adalah kehendakNya. Kita terima dengan redha dan seadanya...

Begitu juga dengan isu pada entry MakLady kali ni. Apa yang bakal MakLady ceritakan ini, mungkin kebetulan. namun jika ianya ketentuan Allah, sebagai manusia kita harus percaya kerana pada setiap kejadian itu, ada hikmahNya yang hanya Dia sahaja yang tahu.

Semalam, Maklady ada bercerita pasal thing that happened during my meeting with my kiddo. Boleh BaCA KAT SINI . Semua ada kecuali anak menantu dan anak MakLady yang bongsu. Kebetulan, singgah Bangi otw balik KL. Nak jumpa anak lelaki MakLady yang blajar di sana. Kebetulan pulak dia datang bersama temanita. Makin meriah la gathering kami :)

Biasalah kalau kami bertemu. Ada saja topik berbangkit. Dalam pada berbual itulah, salah seorang dari kami terperasan yang pertemuan kami berlima kali ini agak unik. Sebenarnya, sebelum ni pun MakLady dah perasan cuma anggap ianya sekadar kebetulan.

Inilah pertemuan the A's meet A's ... katanya..

Apa yang Uniknya?
Begini....

Mungkin secara kebetulan pangkal nama kami berlima adalah berhuruf A . 
kedua, nama anak lelaki dan perempuan MakLady ada awalan Amer dan Aimie
Kebetulan pulak, nak jadikan cerita ini lebih havoc....
boleh pulak temanrapat mereka (ketika ini) dipertemu kan ALLAH dengan pangkal nama huruf A jugak.
(mungkin kebetulan..) TETAPI yang lebih ketara bila nama mereka berkait antara satu sama lain.

Ok..contohnya : macam nama anak sulong dan menantu lelaki MakLady
Anak Perempuan (Aimie)  manakala. Menantu MakLady (Amir)
di mana dalam keluarga MakLady anak lelaki MakLady dah ada nama Amer, So now, ada seorang lagi anak MakLady punya nama Amir. Sekarang dah ada 3 Amir dalam keluarga kami. Ini adalah suratan takdir pertemuan.

Ok that's not the point here. Apa yang Havocnya sekarang ni, bila teman anak MakLady yang masih bujang pulak, masing2 punya teman yang nama pangkal A jugak...!!! Kebetulan atau suratan??

Walaupun ada masa kami tergelak sebab keunikkan "pertemuan" A dengan A, namun jika mereka ditakdirkan bertemu jodoh, dan menjadi kenyataan ~ rasa rasa ada tak petugas di Guiness Book of World Record... nak cari kami sekeluarga sebab punya ahli keluarga (anak beranak) nama yang hampir sama :)) ha ha ha

Lagi satu, now we came up with a JOKE among us :
kalau Amir jumpa sesiapa in future ..kena tanya dulu nama dia?
If she answer : AMIRA ...  kira OK - mission accomplished!
then as for us, the ladies, klu terima jawapan " AMIR..."
we should say, " Nextttt...."
 sebab dah cukup qota.. ha ha ha



No comments:

Post a Comment

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]