WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Tuesday, December 31, 2013

Cinderella : Penutup Tirai 2013

Cinderella. 
Cerita yang diinspirasikan oleh seorang pengarah yang suatu ketika itu, pernah berlakun dalam sebuah drama berjudul yang sama. Sama tapi tak serupa! Ini lah yang ingin dipertonton kan kepada umum bila pertama kali drama yang mengangkat Ahmad Idham sebagai pemegang watak utama. Ketika itu, pelakon wanita utama di pegang oleh Haliza Misbun. Setelah 15 tahun berlalu, kini Ahmad Idham, mencari Cinderella nya menerusi Nelydia Senrose. Manakala watak hero diberi kepada Fizo Omar..

Cinderella dulu dengan sekarang ini, tidak banyak beza jalan cerita nya. Kisah dongeng Cinderella dari Hollywood pun di beri idea baru di mana, berkisahkan seorang anak gadis yang tinggal di kampung bersama ibu, kakak dan abang tiri. Kisah sedih bermula dia di halau dari kampung kerana cuba dirogol oleh abang tiri dan meminta pertolongan seorang pemuda di tepi pantai. Kemudian mereka di tangkap Khalwat dan dinikahkan. Setelah itu, Nurul (Nelydia Senrose) dibawa ke kotaraya oleh suami, Salman (Fizo Omar). Bermula detik pengalaman Nurul mengharungi hidup sekali lagi.

Kira kalau mereka yang penah tengok drama ini dlu, pasti teringat lah nostalgia drama bersiri ini dalam bentuk filem. Dengan itu juga, ML teruja nak pergi tonton! Ternyata tak menghampakan !! Fizo + Senrose memang kena dengan watak! Tangkap leleh gak la :(( anyway for filem CINDERELLA.  MakLady kasi 4* dan harus tonton :)

Sepanjang 2013 - banyak movie yang ML tonton di sini....
CINDERELLA - Filem terakhir
tonton buat tahun 2013
Sejak ML jadi ahli MBO , makin bersemangat nak tonton
movie dalam 2014.. insyaALLAH.. kena wat research
untuk hasilkan skrip yang baik, katanya ha ha ha  :) 

Best Moment / Best Dialog : Masa Salman bawa kasut cinderella, terjumpa Nurul di luar bangunan setelah dia belasah buddy dia kat pool. " Kalau dalam cerita dongeng Cinderella, saya terpaksa menjelajah satu Kuala Lumpur untuk mencari empunya kasut ini..... " hmm rasanya mcm tu la dialog dia...hahaha... so sweet :) soooo sweet Fizo masa tu...:)) 

No comments:

Post a Comment

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]