WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Sunday, August 4, 2013

Novel Terkini Aisya Sofea : Dekatnya Cinta

Photo: Ada berita baik buat peminat novelis Aisya Sofea .Penulis novel tersohor ini bakal  dengan karya baru..Menariknya karya  ini akan berada di pasaran pada penghujung bulan Ogos nanti merupakan kesinambungan kisah Adam Mukhriz & Ain Hawani dalam novel Adam & Hawa yang pernah meledak suatu ketika dahulu.Apatah lagi dramanya pernah meletop dikaca tv yg dilakonkan oleh hero sensasi Aaron Aziz & Nadiya Nisaa..Kesinambungan novel Adam & Hawa diberi tajuk yang bertajuk "Dekatnya Cinta" (Adam&Hawa2) ..Pastinya peminat2 novel diseluruh tanah air tidak sabar akan buah tangan terbaru dari  Aisya Sofea ..

Sinopsis Dekatnya Cinta (Adam&Hawa2)

Doa adam mukriz dan ain hawani di bawah multazam di masjidilharam telah dimakburkan allah swt. kini, mereka mengutip makna cinta yang tertinggal sebelas tahun lalu. untuk kali keduanya, mereka saling jatuh cinta kembali. kata dan janji diulang-ulang. Ya tiada sesiapa lagi antara mereka yang kan ditinggal pergi.

Namun, kebahagian mereka tiba2 dipanah petir. dugaan datang menyihir duahati. sejambak bunga ros ditangan ian mencetus prasnagka adam. siapa yang beri? cemburunya menusuk apabila terlihat isterinya bersama lelaki lain, itukah lelaki yang selalu ain puji? 

Adam kecewa.kenapa Ain permainkan keprcayaannya? kenapa ain tergamak menduakannya? ain curang! ain tidak setia ain sudah lupa dia adalah suami. akhirnya adam melafazkan talak. 

Sekujur tubuh ain bagai kaca yang terhempas. tangannya mengigil menadah takdir. sekli lagi hatinya dipalu pilu. adam salah faham. adam silap pandang. adam lebih ego sebenarnya. emosi suaminya mendahului akal. dia cuba menyuarakan semua itu, tetapi adam enggan lagi mendengar. 

Arissa di rampas pergi! ain sudah tidak punya apa2. status bekas isteri menjadikan dia hampir mati...
Keseinambungan Kisah Cinta Adam Mukhriz & Ain Hawani
dalam Adam & Hawa kini diilhamkan dalam bentuk novel oleh
Aisya Sofea dan bakal difilemkan - Adam & Hawa 2

Seperti entry sebelum ni...ENTRY TERKINI - klik SINI ,  ada ML khabarkan yang sambungan cerita Adam & Hawa akan menemui peminat di panggung tak lama lagi . Selaras dengan pembikinan filem yang jangka dilakonkan berkisar dari dari keseinambungan kisah cinta dari novel Adam & Hawa yang kedua oleh Aisya Sofea. Yeaaa.... ada novel baru dari Aisya Sofea - cepat cepat booking & cari di kedai buku !!

Tapi jangan kalut lagi sebab novel ini hanya akan berada dipasaran pada penghujung Ogos nnti. Menurut sumber page facebook Adam & Hawa lagi, filem terbaru terbitan Global Station ni nanti diadaptsi sepenuhnya dari novel Dekatnya Cinta - novel kedua buat novel Adam & Hawa

Macam MakLady cakap dalam entry sebelum ni, sinosis filem belum dapat lagi tapi kalau nak tahu cerita seterusnya akan jalan cerita filem itu nanti, boleh la baca sinopsis novel Dekatnya Cinta - Adam & Hawa 2 ini: 

Doa Adam Mukriz dan Ain Hawani di bawah Multazam di Masjidilharam telah dimakburkan Allah swt. Kini, mereka mengutip makna cinta yang tertinggal sebelas tahun lalu. Untuk kali keduanya, mereka saling jatuh cinta kembali. Kata dan janji diulang-ulang. Ya tiada sesiapa lagi antara mereka yang kan ditinggal pergi.

Namun, kebahagian mereka tiba2 dipanah petir. dugaan datang menyihir duahati. Sejambak bunga ros ditangan Ain mencetus prasangka Adam. Siapa yang beri? Cemburunya menusuk apabila terlihat isterinya bersama lelaki lain, Itukah lelaki yang selalu Ain puji? 

Adam kecewa. Kenapa Ain permainkan keprcayaannya? Kenapa Ain tergamak menduakannya? Ain curang! Ain tidak setia. Ain sudah lupa dia adalah suami. Akhirnya Adam melafazkan talak. 

Sekujur tubuh Ain bagai kaca yang terhempas. Tangannya mengigil menadah takdir. Sekali lagi hatinya dipalu pilu. Adam salah faham. Adam silap pandang. Adam lebih ego sebenarnya. Emosi suaminya mendahului akal. dia cuba menyuarakan semua itu, tetapi Adam enggan lagi mendengar. 

Arissa di rampas pergi! Ain sudah tidak punya apa2. Status bekas isteri menjadikan dia hampir mati...

Adushhh...sedih bila dapat tahu akan jalan cerita novel ini. Bermakna dalam filem nnti pasti lagi hebat dugaan Ain & Adam... :(( 

MakLady speechless... 

so kita nantikan aja lah filem adaptasi novel Dekatnya Cinta ....bila dah kuar panggung.....

No comments:

Post a Comment

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]