WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Sunday, March 24, 2013

Sorry! Aku Tak Layan Meroyan...

Helloo...Klau ye pun...
Bagi la Salam Dulu

Assalamualaikum...

Seawal pagi Ahad ni..MakLady hidangkan sarapan yang agak PANAS! almaklumlah skrg pn musim Panas.. Jom tatap..

Di mulakan dengan....
Bismillahirahmanirrahim..

Terlebih dlu, Mohon Maaf kpd pembaca blog MakLady jika trdapat kata kata pedas yg bakal dibaca. Ssungguhnya hanya utk memeriahkn entry sentap meroyan kali ni. Xde kena mengena dgn Uolz pn. Dont trasa hati tau... muaahh Maklady syg Uolz..Skadar renungan bersama: sabar MakLady ade batasnya....

Alkisahnya ini adalah Entri Sekadar entri "tunjuk sebab" utk balas entri sentap yg ditujukan kpd MakLady oleh seseorang...

Tujuan bukan nk aibkan ssiapa cuma utk berkongsi sedikit pandangan utk kita sama sama berfikir sejenak tentang kilaf diri kita pd org keliling....yg mungkin kita tak sedar.

Ok. here is my point of view :

Assalam. Sorry to say yg Zaman sekarang mmg ramai yg gila gadget! So What??

Ada yg label MakLady gitu. hahaha x jdi kudis pn. I admit pn. Memang ada benarnya... tapi cara disampaikan seolah kita ni jenis giler gadget yg hardcore! Sama la kot dilabelkan dgn diri mereka yg menulis blog, org yg suka upload gambar kat instagram, mereka yg update, balas komen FB dgn guna hphone atau tab yg rata rata rmai nya...??

Hello dear! Biasa la klu leka dgn Sms or wassap.... sambil tunggu makan sampai. Sambil tunggu kawan dok urut kaki...

Bukan ke kita semua tahu gelagat org skrg Memang Macam Tu?? Who Doesnt... especially dgn gadget itu ini. Xsalah pun klu nak melabelkan MakLady begitu. I admit.. but who doesnt???

Si polan tu pun klu dah pegang samsung gadget dia pun tak ingat dunia gak!!!

" So what so big deal about that! yg ko nk meroyan and publish kat instagram and blog ?? tolongggg laaa....

Lagi satu. Pasal aku tak follow ko kat FB, kat Instagram, or even kat blog!!! Jangan plak nak sentap yer. Kalau aku tak nak follow ko pun..adalah Sebabnya !!! tpi...tak bermakna ko boleh nk sentap meraban!! adussshhh...org mcm ni pun ade?? "

Okeyla.. klu my darling blog followers nak tahu apa yg kecoh sgt ni. Teruskan membaca.....

The reason why Maklady tak suka nk follower blog, FB maupun instagram sesorg tu adalah kerana Maklady tak suka baca hasil karya org yg suka SENTAP n MEROYAN tak tentu pasal... Rimas arrr...mcm dia je yg btul...Asyik nk meroyan sana sini. macamlah dia je yg bagus. Macamlah dia yg perfek. (Adoiii ... ko pun baru je nak jadi baik..so stop  judging people.) We are humanbeing. Makhluk Allah. Yes we all changed...from bad to good, from good to better...bukan sebaliknya!

Kat sini MakLady nak ingat kan Maklady dan kkawan semua. Jangan cepat nak membodohkan org lain, sbb kita tak nampak kebodohan kita sendiri. So pls....

To si Polan: " Dahlaa...x payahlah nk meroyan tulis bebagai kat sana sini pasal i dont pay attention to u. Ok. fine. it was my mistake but ko kenalah tgk keadaan. Masa tu mestilah ade something yg mendorong aku ni haaa...dok berSms ke..berWassap ke..berInstgram ke... The point is... selalu ke aku macam tu? Aku baru wat mcm tu ko dah bising!!!! dah kecoh!!!! apa daaaa....

Yelaaa bila org wat ko nampak. tapi bila ko wat DoNNoo kat aku selama ni ade ko sedorrrr?? The point is....ade aku kecoh??? "

FYI .. kita kena faham masalah kwn kita from time to time. Jgn ingat kita je yg ada masalah. Wlupun ko ni kira kwn yg membosankan tpi aku layan gak ko. Especially bila ko dok bercrita peribadi yg pd aku ...bukannya baik sgt pun.... so xpayahlah ko nak sentap bila aku malas nak layan ko. Anyway... apa yg aku wat semalam mgkin salah dan ko terasa hati - aku minta maaf - tpi penah tak ko terpikir bila ko IGNORE aku ni? especially bila ko ade something going on with your Friends...?? Sikit pun ko tak heran kat aku kennn...Takde pun nak inform me. Dulu lagi pun!  Aku x amik port pun sbb dah masak dgn perangai ko yg egois ni. Bila kwn kwn ko yg lain xde, baru la ko nampak aku ni.... bila ko dah xde sape ko refer to or jumpa...baru ko cari aku ! ko sedar x... Of koz la tak kennn...

Anyway. Alhamdulillah skrg... ko dh rasa la mcm mana rasanya bila someone ignore ko ? Bagus laaaa....

Ini bukan entry meroyan MakLady semata mata cuma saling ingatan ikhlas : kekadang kita kena tengok gak masa dan ketika masalah org...dan maybe Allah nak ajar kita hormat org lain. Allah nak ajar kita agar merasa apa yg org lain rasa sbbnya  kita kekadang tak rasa, kita ni salah jugak - sbb penah wat org rasa mcm mana kita rasa sekarang....betul x?

Moral of the story : Jgn ingat salah org saja..WE R NOT PERFECT! kkadang kita pun pernah wat salah yg kita tak sedar ....sbb tu kena kurangkan Sentap dan Meroyan yer kekawan...!! Peace Uolz :))

No comments:

Post a Comment

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]