WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Sunday, January 27, 2013

Sepetang Bersama Blogger DenaiHati

Majlis dianjurkan oleh Denaihati Network
Petang semalam bertempat di Hotel Singgahsana Petaling Jaya, majlis Sepetang Bertemu Bloggers 2013 yang dihostkan oleh sdra DenaiHati dan rakan rakan networknya telah berlangsung. Meriah sekali ! Berbagai acara disusun. Selain jemputan bloggers tempatan, di majlis kali ni MakLady dapati ramai juga bloggers dari Indonesia dan Brunei turut dijemput. Teruja dengan penglibatan mereka di kalangan kita~! Xsangka ramai juga blogger yang sebaya Mak Dara rupanya.. malah mereka ni, rata2 OTAI dlm bidang blogging & Network. Klu compare dengan MakLady - hhhmmm jauh beza ke langit. Adusshh...Terasa kerdil benor la MakDara masa berada dikalangan mereka ini. Dalam dewan yang sudah dipenuhi oleh rakan bloggers yang hadir, MakLady ditemani oleh anak2 serta kezen kesayangan yang juga bloggers jemputan.



Setiba kami di muka pintu, sdra DenaiHati menyambut MakDara & Cik Jejaruncing dengan sapaan yang mesra. Terharu dengan layanan para petugas.  Terimakasih tak terhingga atas sambutan mesra dan tak lupa juga kami dihadiahkan dengan beg goodies. Terimakasih DENAIHATI NETWORK kerana sudi menjemput kami ke majlis yg gilang gemilang ni. Sejurus melangkah masuk ke dewan, tempat duduk yang telah diRESERVE oleh MakDara, menerima kami seadanya.



Mata pun mula mengintai beberapa bloggers yang familiar (turut hadir). Sebenarnya klu tak kerana Cik Jejar, MakLady tak la kenal sangat bloggers yang hebat2 ni. Cuma kali ni, kehadiran kami dikalangan bloggers pada majlis kali ini, terasa ganjal sebab ada antara jemputan (bloggers) tak berapa kami kenali. Mungkin kami tak selalu join event anjuran network sebegini. TAPI Itu yang best nya pasal event ni, Satu pengalaman baru bertemu rakan bloggers dari DenaiHati Network.

Dalam suasana begini, MakLady rasa lega bila terpandang juga serta mengenali beberapa muka yang familiar...hhmm artis pun ada yang minat dengan Blogging rupanya :)) Excited juga bila tahu Zarul Umbrella dan Karl Shafiq, pengacara & peserta MasterChief were among Bloggers pada majlis tersebut. Xsangka plak ramai artis kita sekarang, yang dah lama jdi bloggers.... adusshh lagi la rasa kecik sangat pengetahuan MakLady dlm dunia blogging seluas ini.....
.
Sebentar kemudian, Sdra DenaiHati diperkenalkan dan sekali gus memulakan acara petang itu dengan meraikan para bloggers dan penghargaan kepada pembaca blog Denaihati. Macam2 kategori ada. Sampaikan ada Hadiah utk mrk yang banyak mengomen~! haaa.. best kan...komen dlm entry pn boleh dapat hadiah.. Lumayan gituuuu.. Tak lupa juga ucapan Terima Kasih kepada para penyumbang pada petang itu. Dikhabarkan ada CABUTAN BERTUAH. Berdebar hati MakLady utk tahu apa hadiah yang bakal dapat nanti. Cewahhh... bisik hati " Kalau ada rezeki tak ke mana~!"
Saudara DenaiHati  selaku penganjur sedang berucap dihadapan
para hadirin di majlis Sepetang Bertemu Bloggers 2013


Bukan REZEKI dapat hadiah yang nak diHighlightkan kat sini ~ yang penting adalah Majlis Suaikenal dan Forum... Kalau dah majlis bertemu bloggers, tak sah kalau tak de ruang utk BERforum dari TOP bloggers yang mahir dlm bidang masing2. Forum diselang seli dengan cabutan bertuah dan diminta utk menjamu selera sambil memberi fokus kepada acara FORUM tersebut. Panel Forum pun tak kurang menarik. Mereka berkongsi ilmu dan pengalaman - cik Yuyu dan abangNara kita menjadi tumpuan bila diminta menceritakan pengalaman sebagai TOP BLOGGERS~!!!
Bro Sani bercerita mengenai pengalaman beliau ketika d Gaza
Selesai majlis, sempat juga bergambar dan bermesra dengan bloggers lain. Pengalaman semalam tak mungkin dilupakan - terutama ketika mendengar pengalaman seorang rakan blogger yang mana, beliau ke Gaza utk tugasan. Menceritakan detik cemas ketika Gaza dibom oleh Israel. Mendengar pun dah beremang bulu roma inikan plak diri beliau yang berada di Zon Perang. Terimakasih kepada Bro Sani atas semangat perjuangan. Bloggers juga dijemput utk menjadi sebahagian daripada misi Gaza sedang dilancarkan. Ramai bloggers turut melahirkan keinginan utk turut serta. Pada MakLady yang tak dapat bersama turun padang membantu Gaza, rasa cukuplah memberi sokongan dari belakang. InsyaALLAH - dari sini Maklady simpan azam utk membantu mereka dengan melibatkan BLOGGING NETWORK sebagai titik permulaan perjuangan. InsyaALLAH mohon diberkati... Aminnn...

Terima Kasih Denai Hati & Network!!! kalau ada event lagi, sudi sudi lah jemput :))

Nantikan entry * MakLady + MakDara + Jejariruncing bertuah menang hadiah di majlis DenaiHati*

7 comments:

  1. Meriah penganjuran SBB2013 ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam . meriah sangat! harapa ada lagi pertemuan antara bloggers selepas ni ;) Tahniah kpd pihak penganjur SBB2013

      Delete
  2. Terasa sekali suasana kekeluargaan dan persahabatan di saat acara tersebut... salam kenal dari saya blogger Indonesia yang turut hadir di #SBB2013 (dawaihati.com)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal dari saya, blogger "veteran" usia dari Kuala Lumpur. Turut hadir pd SBB2013

      Ohye mungkin ada tonton siaran TV Malaysia?
      http://blogdearlady.blogspot.com/2013/02/bloggers-maklady-masuk-tv1.html

      Delete
  3. harapnya...lepas nie makin semangat nak update blog yea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimakasih krn sudi berkunjung. maaf terlewat benor membalas nya. Berkobar terus update blog..hhehe

      Delete
  4. ya betulll...amat meriah.. klu la mak lady kenal rmai blogger d sana pasti meriah lg. maaf jika x menegur kalian. ssungguhnya maklady org tua bru nk blajar huhuhu.. klu salah sila tunjukajar. anyway tqvm kt denaihati jemput kami..

    ReplyDelete

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]