WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Sunday, April 4, 2010

Bermulanya Di sini....

Utk permulaan, biarlah aku cerita kan sedikit ttg permulaan kehidupan aku yg telah berjaya ditemuduga dan seterusnya diterima masuk sebagai siswi SS10 ke ITM (sebelum jdi UiTM). Aku belajar di ITM Jalan Othman. (yg dikenali sbgai JO dikalangan pelajar ITM ketika itu.) Lokasi nya di Petaling Jaya. Kursus SS10 telah ditawarkan! Dgn syarat kami kena amik Pre-Diploma Mata pelajaran Bahasa Inggeris sebagai bahasa asas pengajian. Tak kesah la..janji aku dh diterima masuk ke ITM dgn mengikuti kursus yg menjadi pilihan ke dua aku ni. Namun seperti lazim, aku terpaksa menjalani MINGGU ORIENTASI di kampus induk Shah Alam selama seminggu.

Seperti yg ditetapkn, bulan Jun 84, aku dan pelajar2 baru, mendaftar serta menjalani Minggu Orientasi. Seminggu upacara MO bagaikan setahun lamanya...Hari2 kami dipenuhi dgn aturcara yg padat. Dari sessi pendaftaran sampai la kpd sessi "penghimpunan & ceramah" di dewan Budiman utk dengar taklimat. Sampaikan sehari semalam kami "didera" secara fizikal & mental. Adushh .. bayangkan?? Tido tak cukup. Penat jgn cite la.. sbb akak2 & abg2 OC suka dera kami. Ada tu kami dipaksa jalan kaki ~ ikut jalan jauh dari asrama ke Dewan Budiman sedangkan jalan utk ke sana amik masa tak sampai 5 minit!! (itupn kami sedari kami tertipu SELEPAS orientasi...)

Tak cukup dgn itu, kami dipaksa tido lewat! Selewat jam 1pgi... sbb selepas je ceramah, kami akan berkumpul di kawasan lapang sblm balik ke bilik masing2. Haaa...klu korg nk tau, masa tu la kami kena "hentam" abis2an. Ada penah tu, kami kena jalan mcm itik balik ke bilik semata2 kesalahan yg dilakukan oleh sorang 2 freshie. Kami hanya akan dilepaskan selewat2nya 1pagi... Bayangkan tido hanya kurang dr 4jam selama seminggu~~ Sape yg tak tahan..sure la banjir tiap2 malam....termasuk aku~hehehe

**tapi aku cuma mlm pertama je sbb terasa sayu teringat mak, ba kat umah. Masa tu baru terasa bertapa sorang nya kita ...tanpa keluarga. Almaklum la, masa tu belum kenal kawan2 lagi.... Maka sebelum lelapkan mata pd mlm pertama tu, rasanya aku ada gak terdengar rakan sebilik yg syahdu teriak pelan2 mcm aku~~ heheheh **

akan bersambung.....

No comments:

Post a Comment

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]