WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Thursday, January 30, 2014

Petanda Pasangan Kekasih Awak Curang

Hey ~!!
Terkejut baca entry kali ni.

Sahabat MakLady ada mengadu yang kekasih hati dia ~ curang! Hmmm tapi confirm ke dia ni. Memandai2 jer....Menurut kawan MakLady tu lagi - memang symthom orang curang memang sah ada pada BF kawan ni....Lalu dia pn bercerita ~!!

Kalau Nak tahu ..."Tanda tanda Kekasih kita curang...."

1. Beri perhatian kepada PERUBAHAN dalam rutin harian nya. Adakah dia kerap pulang lewat dari waktu kerja? Mungkin perubahan ini tidak ketara sangat atau mungkin tidak bermaksud apa apa tapi sedikit sebanyak perubahan ini memberi ruang kepada si dia untuk memberi alasan untuk tidak bersama anda dalam masa yang selalu nya. Perkara ini harus diberi perhatian.

2. Sorokkan/Matikan Handphone bila dengan anda. Selain dari tidak benarkan anda sentuh handphone, dia kerap dilihat mengelak dari meletak handphone ditempat anda senang capai. Malah akan mendelete semua message sebelum anda pegang (jika selama ini dia tidak kesah anda menyentuh handphone nya) alasan diberi, memory handphone hampir penuh dan perlu dibuang message yang tidak penting.

3.  Meninggalkan tempat atau diri anda jika menjawab panggilan. Menjawab panggilan jauh dari tempat anda. Bercakap seolah tempat anda itu takde signal. Bila di tanya siapa yang call. dia angkat menjawap " wrong number" atau dia akan memberitahu kawan tempat kerja call ataupun supplier itu ini call tanya kan pasal itu ini. Ini juga penting jika berlaku kerana seperti di No 2 tadi, si dia cuba untuk sembunyikan sesuatu dari anda.

4.  Apakah sidia cepat rasa "moody" dengan tiba2? Mudah untuk mulakan sesuatu arguments? Ada masa si penipu atau cheating lover ni, dengan mudah untuk menggantikan rasa bersalah, marah, malu kepada diri anda dengan memulakan sesuatu "pergaduhan" di mana segalanya nanti akan terletak di atas kesalahan anda. Bukan diri nya. Anda akan merasa bersalah dan mula mengalah dan di sini juga si dia perlukan anda untuk meletakkan segala kelemahan anda "On the table"

5.  Paling ketara, bila si dia dah mula hilang minat dengan anda. Bukan salah anda pun tetapi si dia dah mula jauhkan diri. Kalau dulu, dia akan call anda 24/7 tapi kini anda pulak yang selalu kena call dia. Kalau anda message/text/wassap dia, akan mengambil masa yang lama untuk dia balas sedangkan dia ONLINE sokmo! Bila dah tak sekerap menghubungi anda seperti selalu. Beri alasan demi alasan, terutama mengenai tanggungjawap dan kerjaya, di mana selalu nya anda tak bleh nak soal balik.

6.  Si dia mula hilang idea nak berbual dengan anda bila bersama. Ada masa dia lebih sibuk melayan handphone atau gadget lain dari berbual dengan anda. Kemesraan kalian ada masa nya sudah longgar kerana si dia sudah ada orang lain yang lebih menarik untuk dikenali selain anda.

So inilah symthom jika pasangan kita CURANG!
JIKA perkara diatas ini ada pada pasangan anda - maka jangan tunggu lama ....
bertindak mengikut akal jangan mengikut emosi...

4 comments:

  1. nak sense pasangan curang ni tak susah maklady... kita jer kena extra alert dan observe... tapi ada juga kes yang memang tak dapat nak kesan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dengan Farah. kena extra alert.. kena observe mana yang patut. tapi ada masa pasangan kita ni lebih advance.. payah gak nak cakap benda2 mcmni .. nowadays mcm2 ada ;)

      Delete
  2. Replies
    1. sila..sila.. :) tak perlu tumpang2 .. lalu jerr.. dialu2kan :)

      Delete

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]