WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Saturday, October 18, 2014

Sedangkan Artis Pun Kena Kutuk ...

Artis pun Manusia juga..
Walaupun dipuja, disanjung tak kurang diumpat, dikeji.
Apa saja yang dilakukan menjadi perhatian.

Bila tercetus sesuatu hal yang kurang enak - mula lah peminat atau HATERS gigih menghentam artis dengan kata-kata kutukan sesedap rasa. Seolah mereka ini lupa, yang mereka juga insan biasa. Sama seperti artis. Tak lepas dari melakukan KESILAPAN.  

Malah ada juga kebaikan yang artis2 ini buat pun dipandang serong serta dihentam. Mungkin ini harga yang harus dibayar untuk menjadi tumpuan. Namun, artis juga insan seperti kita, punya perasaan bila dilayan sebegini. Bayangkan Jika KITA di tempat mereka! Jika apa kebaikan yang kita buat dikutuk dan difitnah dengan apa yang kita tak buat? 

Perlu ke kita berdiam atau risau dengan apa orang nak kata pasal kita?

Pada MakLady (bukan seorang artis), selagi kita tidak melakukan perkara yang diperkatakan - tak perlu lah nak risau apa orang kata atau kutuk kita. Peduli kan... JIKA KITA DI PIHAK YANG BENAR... tak perlu lah nak melenting. InsyaALLAH - satu hari kebenaran akan terserlah. INGAT, setiap perbuatan mereka pasti dpt balasan dariNya. Kita buat Baik pasti dibalas Baik ... itu janji ALLAH!

Peringatan untuk Semua dan diri MakLady juga  : Memang sedap bila kita duk ngata orang itu, orang ini. Orang tu betul, orang itu salah, Nampak kita saja yang baik, kita saja yang bagus! Tapi kita selalu lupa yang bilamana kita menuding jari telunjuk kepada orang... ada 4 jari lagi yang menunjuk kearah kita. 

Sesungguhnya 4 jari tu akan tempias pada kita - Kalau tak kita, anak kita. Tak anak kita, adik bradik kita. Tak kena kat adik bradik, kena kat org tersayang, mungkin. Allahualam. Maka berhati2 dgn kata mengata ni.. Esok2 apa yang kita kata, kena balik kat diri kita dan keluarga! APA MACAM?

Subhanaallah.  
Mohon dijauhkan sifat sebegini dalam diri kita. Aminn...
*Munasabah diri. assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]