WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Thursday, October 30, 2014

Petua Demam Kuning

Maaf..
Lama x muatkan entri.

Kali ni, entri MakLady berkisar pada petua untuk redakan deman kuning bayi yang baru lahir.

Terlanjur menjaga ibu berpantang, MakLady nak share la petua yg diamalkan dari kelahiran anak sulong lagi..

Lazimnya, bila bayi yang baru lahir akan mengalami demam kuning. Ianya dikesan dalam masa seminggu usia bayi. Perlu dirujuk untuk dapat rawatan dimana pihak hospital akan "jemur" bayi kita, di bawah lampu biru.

Mungkin ibu bapa yang bakal terima orang baru tidak mahu perkara ini berlaku kepada baby mereka. So, eloklah kita cegah dari ianya melarat.

Apa yang boleh MakLady share adalah petua yang MakLady amalkan. Mungkin sukar nak explain apa kebaikan ramuan tradisional ubatan cina yang membantu ledakan deman kuning pada bayi. Tapi dengan mengamalkan seawal kelahiran, demam kuning pada bayi dapat dielakkan.

Kepada bakal2 ibu:
Dapatkan ramuan ini di kedai ubatan cina. Ada yg berbentuk campuran helba dan ade yg jenis putik buah.

Helba ini perlu direbuskan terlebih dulu sebelum air rebusan dari bahan tadi dicampur dengan air untuk mandian bayi. Lakukan selama 3 hari berturut2. Mudah-mudahan bayi terhindar dari demam kuning. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]