WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Sunday, September 22, 2013

Majlis Sesi Santai & Pratonton Kembara Backpackers

Seawal pagi MakLady dah bersedia utk hadir sama
 ke majlis PraTonton "Kembara Backpackers" 
di Pawagam Mini P.Ramlee...
Photo
Kesempatan yang ada tak dilepaskan.... 
Jom Terjah..!!

Ehhh..Sape plak si Mamat yang Machoo disamping ML ni?? 
*hehe..*
Jeng...jeng....jengggg......
 PhotoPhoto

 Hmmm... Chaaakkk!! Helllooo...Nak tahu ke?

Haaaa... Inilah Saudara MOJI
host yang mengendalikan rancangan Kembara Backpackers Bersama Moji.

Menurut Tuan Director, En Martias Ali, Moji telah di "jumpai" oleh isteri beliau, Puan Adza Irdawaty ketika melayari video kepunyaan Moji di laman Youtube. Tertarik dengan pengalaman ketika melancong ke Eropah  semasa beliau di undang utk pertunjukkan permainan YoYo....

Mungkin ada yang mengenali Moji - sebagai seorang pemain YoYo professional. Bakatnya dimata dunia mula membawa Moji berkunjung ke luar negara utk pertunjukkan. Moji menimba pengalaman dalam mengembara. Segala pengalaman nya dikongsi dalam video2 yang dimuatkan. Secara kebetulan, peluang yang ada pada Moji telah membawa nya ke dunia pengacaraan. 

Yang pasti, bila Moji "bercerita" ternyata lebih santai dan slamber dengan loghat yang mudah difahami. (cuma yg jelas & tak perlu bersuluh ... lagi - beliau yang tidak boleh menyebut perkataan R dengan jelas masih mampu menarik perhatian kita semua mendengar celoteh beliau.:) Bukan ini sahaja yang unik pada Moji - dimana dalam perbualan nya kita hampir tak perasaan tentang sebutan "R"  itu. Frankly, Moji pandai "cover" dengan perbualan dan lawak slamber toye dia buat penonton tergelak!! Menurut Moji, dia tak memerlukan skrip sebab apa yang kita tonton adalah diri dia sebenar dan apa yang berlaku adalah spontan. Mungkin inilah kunci yang mampu mendorong penonton terus terpaku di depan skrin utk menyaksikan telatah Moji beraksi slamberrr..!! 

Inilah rancangan berupa Pengembaraan Backpackers yang bakal bersiaran
bagi pengembara dan pelancong yang ingin kan info tentang
perjalanan +  tempat yang mereka ingin kunjungi.
Dengan penyampaian secara slamber melalui video yang diambil telah mencetus idea Encik Martias Ali untuk bersama sama mengembara dan berkongsi segala pengalaman dalam memperkenalkan Kembara BackPacking dikalangan penggemar bidang pelancongan dan riadah ini.

Episod Pengenalan Kembara Backpackers bersama Moji telah memberi impak yang positif kepada para hadirin, dimana selesai saja tontonan, beberapa soalan dari penonton diutarakan. Sebagai host yang berpengalaman, Moji memberi feedback yg baik, dgn memberi penjelasan yang terperinci mengenai info yg diperlukan. Misalnya, dalam persoalan yang ditujukan, maklumat yg disampai jelas bahawa aktiviti penggembaraan ini bukan sahaja dilakukan secara berkumpulan, tapi mampu dilakukan berseorangan. Namun, langkah2 keselamatan dan fokus pada persekitaran harus dititikberatkan.

Photo: We olls di mini P Ramlee. Dah habis show pun.. kih3 #ministudiopramlee #finas #backpackersmalaysia #blogger

Tetamu yang hadir pada majlis ini pagi tadi sedang berada di dalam mini panggung utk menyaksikan Re-run Episod 1 & 2 Kembara Backpackers bersama Moji - Memang menarik dan puashati~! Selesai tontonan diadakan pula sesi Q&A ....

Kali ini, dalam sesi menjawab soalan penonton, Moji memberi keyakinan bahwa aktiviti kembara backpackers ini, bukan hanya utk kaum lelaki tapi wanita pun mampu turut serta. Tambah Moji lagi, perancangan yang baik harus dilakukan oleh seseorang jika ingin melancong secara solo maupun berkumpulan. Segala perancangan seperti tempat tinggal, bekalan, wang pembelanjaan, barang keperluan, pakaian dan mengenal pasti kemudahan ditempat yg dikunjungi juga faktor penting utk memulakan pengembaraan. Dan, Yang Penting, jangan hilang fokus dan pastikan bagpack dan PASSPORT dijaga dgn baik. (jika mengembara ke luar negara) kerana segala nya menentukan pelancaran Kembara Backpackers ANDA berjalan dengan baik.  

1 comment:

  1. Memang best, santai dan lawak.. Comfirm leh kebabooommm siri nie.

    ReplyDelete

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]