WELCOMES FOLLOWERS WITH A CLEAN, SWEET HEARTED & RESPECTFUL ATTITUDE & MANNER.
** Either write something worth reading or do something worth writing. ~Benjamin Franklin **

~ BISMILLAHIRAHMANIRAHIM ~

ASSALAMMUALAIKUM... Salam Mesra - Salam Blogging dari MakLady

Monday, June 24, 2013

CLUE : Bakal membantu Kalil dapatkan semula Soraya - Cinta Jangan Pergi Episod 24 / 25

Photo: Click http://bit.ly/YbdEQW to watch online Cinta Jangan Pergi


Assalamualaikum...
Kepada peminat drama bersiri yang paling HOT masa kini - Cinta Jangan Pergi mesti tertunggu tunggu episod seterusnya selepas selesai tengok episod 22/23 weekend baru ni.

Let me fresh your memory : Dalam episod 23 yg lalu, ada bnyak CLUE yang dapat bantu Kalil dapatkan Lea Soraya semula. Mungkin kita ( CJP fans) tertanya tanya akan kesudahan kisah cinta Kalil dan Soraya. Klu korg ingat - minggu sebelum ni, dorg ni dah serious nak menikah ! Tetiba si Shireen came into the picture with a shocking tale: she's pregnant, with Kalil's baby?

Oh yeaa..!! RAMAI terkejut besar - termasuk Soraya. So technically dorg tak jadi kawin bila Soraya dapat tahu dan berpaling tadah..Again! Kecewa dengan Kalil yang "terlanjur" dengan Shireen, dia ingin kembali kepada pangkuan Hud. Sengal jugak si Lea ni tau. Kejap Kalil, kejap Hud!! Arrggg stress....

Dalam pada yang sama, Kalil cuba cari penyelesaian tentang tipu helah Shireen dan buktikan dia tidak bersalah. Then, dalam episod semalam ( 23 ) kita saksikan bahawa satu persatu kebenaran terlerai. Mungkin ada yang tak perasan, ada jawapan @ clue, akan penyelesaian takdir yang berlaku dalam hubungan Kalil dan Lea Soraya selama ni..

CLUE PERTAMA : 
Kalil buntu dan nekad utk buktikan bahwa dia tak bersalah. Ketika berehat di dalam kampung keluarga angkat nya, dia bermimpi semula akan kemalangan yang menimpa 2 tahun lepas. Dalam mimpi tu, dia berbual mengenai Soraya dengan sesorang. Ya, Kalil tidak bersendiri. Dia ada dengan seorang penumpang. Kemudian dia kemalangan dan cedera. Dia dibiarkan utk mati di situ.... Selebihnya ~ tidak ingat apa2 yang berlaku setelah kemalangan itu. OK FINE~

TAPI Siapa kah "penumpang" yang meninggalkan dia dlm kereta masa tu? Kalil mula sedar yang "Clue" (dalam mimpi) menyakinkan Kalil dengan perpisahan dengan Soraya sebenarnya telah dirancang oleh seseorang. Di sini juga MakLady dah dapat agak Siapa yang bersama Kalil ketika kemalangan dan mahukan Kalil berpisah dengan Soraya!! What abt U?

CLUE KEDUA : 
Kalau korg ingat semula dlm episod semalam, El terdengar perbualan Dr Hud dan Shireen di hospital. Terbukti Shireen mendapat lapuran ujian materniti dengan bantuan ..... (siapa lagi klu bukan "doktor"). El bersemuka dengan Shireen nak kepastian. Shireen tunjukkan lapuran tu dan bagitau yang Dr Hud pun terlibat sama, sebab ingin bersama Soraya. Dah boleh agak kan, Dr Hud terlibat dengan Shireen aniaya Kalil dan Soraya.

El terkejut dan terus bagitau JD tentang lapuran tersebut. Seperti biasa JD "terlepas cakap" kat Kalil. Dorg pergi confront Shireen dan sekali lagi Shireen menjelaskan yang ujian itu sah walaupn tanpa DNA Kalil? Mana mungkin lapuran tu confirmkan yg itu anak Kalil? Tarrraaa.... dengan bantuan Dr Hud. of koz!!  Nampak tak permainan mereka di situ...hhhmmm....

CLUE KETIGA :
JD pujuk El utk membantu Kalil menyelesaikan hal mengenai kandungan Shireen ni. Kini jelas Shireen cuba memerangkap Kalil dengan kandungan tu. JD syak Shireen ada hubungan dengan lelaki lain bila dlm FB Shireen ada gambar mesra Shireen dgn sorang lelaki. El pun nak tahu apa kaitan nya Shireen dgn lelaki yang bergambar mesra itu. Mungkin kah anak dalam kandungan Shireen itu anak org lain? Mereka siasat dan Kalil terus mengatur langkah dengan yakin bahwa Soraya patut diberitahu akan hal yang sebenar.

CLUE KE EMPAT: 
Namun belum sempat apa2. Shireen yang kecewa dgn penolakkan Kalil telah cuba bunuh diri. Abang2 Shireen culik Kalil dan belasah Kalil kerana sangka Kalil cuba lari dari tanggungjawap.Setelah menyakinkan Shireen yang mereka akan brkahwin, Kalil pergi semula ke rumah Soraya dan terserempak dengan Dr Hud. Di sana, Kalil telah berdepan dengan Dr Hud dan menjelaskan yang dia dah tahu apa yang penah Dr Hud lakukan ke atas diri nya personally dan juga hubungan cinta dia dan Soraya. Soraya nmpk kedua dari balcony atas rumah. Apa yang terjadi sehingga Hud jadi tak ketahuan lalu berlalu pergi tanpa memberi penjelasan kepada Soraya. Soraya pergi ke rumah tunang nya tu, tapi malangnya Hud elak kan diri dengan bersembunyi ... kenapa agaknya? Kenapa Kalil nak Hud berterus terang dengan Soraya akan perkara sebenar?

Apa kah clue clue di atas membantu anda diluar sana, meneka apa yang berlaku pada hubungan cinta Soraya dan Kalil dalam episod 24 dan 25 nanti ?

JAWAPAN nya ada dalam episod akan datang....
* Bila mana El dan JD temui jawapan kepada pencarian mereka.
* Bila Hud bersemuka dengan ibu nya dikampung..
* Soraya nak tahu apa yang berlaku antara Kalil dan Hud di rumah nya tempohari?
* Shireen happy bila Kalil bersetuju utk berkahwin tapi  ....

Persoalannya, mampu kah janji cinta Kalil dan Soraya memberi keabadian cinta terhadap Shireen dan Hud? Dan siapakah petualang yang cuba melerai janji cinta mereka? Semua ini bakal terjawab pada episod2 terakhir CINTA JANGAN PERGI ...

10 comments:

  1. Replies
    1. mia.. sila sila. klu mia ikut drama CJP ni lg best.. ;)

      Delete
  2. salam perkenalan kak.. JCP tak pernah tinggal.. menanti setiap minggu.. ya betul clue dah ader pada episode yang lepas.. hurmm ketika khalil recall balik masa excident tu ada sesorang yang tinggalakn dia kann.. macam hud kann.. hehehe.. tak sabar tunggu sabtu nie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam pkenalan laila.. tkash sudi baca entry akak. hmm.. makin menarik kan episod akhir nanti
      Memang betul.. tekaan laila tp skrg nk tau kenapa dan bgaimana ini berlaku? suspen tul nk tunggu next week!!

      Delete
  3. Replies
    1. Tkasih ida.. bila dh minat begini la yeaa. Dlm menghayati kisah yg penuh debaran, dpt plak hidu kejutan dlm CJP

      Delete
  4. waduhhh ni drama mana plk kak girl... auww i like hehe

    ReplyDelete
  5. hehehe ni pn kira one of my fav drama masa kini. Saja x share dgn MakDara sbb takut terjebak..hehe crita ni lag happening dari TK.. setiap sabtu dan ahad jam 8.30mlm @ TV9. Kalau MakDara follow drama ni CoNFirM x pe mana2.. melekat la depan Tv hahaha

    ReplyDelete
  6. Terbaiklah MakLady sebab share drama ni. Ini drama yang saya ikuti since first episod, bukan kerana saya peminat Tiz Zaqyah, tetapi saya memang admire dengan karya Kabir Bhatia dan Mira Mustafa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trima kasih dear. skadar brkongsi minat yg sama. ML pun minat tgk drama yg dihasilkan dr mereka. Memang trbaik. Skrip dia mantap. suka bahasa yg dlontarkn. plakun pn hebat.. minat dgn watak Remy dan Nisaa ;)

      Delete

Dari Meja PR MakLady

KEPADA ANDA yg BENCI TAPI RINDU @ yg NyampaH! MeluaT! NaK MuntaH! sama blog atau MakLady sendri : ~ THIS IS her BLOG, her ENTRies, her STORY ! BUKAN BLOG UoLz...! Suka hati MakLady ler, dia nak tulis apa pun. Dia nak syok sendiri ke, nak celoteh berjela jela sekali pun! Dah nama pn BLOG MAK LADY! So, KLU UoLz TAK SUKA cara MAKLADY type atau menulis, keep away from here ~ END STORY ! [",] Finally, Dont Forget to klik "UnFollow" on your way OUT ~ TQVM [",]